Friday, February 25, 2011

Robot Soccer

Sape berpengalaman menghandle robot soccer???
inform me..bleh.. nk amek coding.. haha , gurau je oke~~..

actually sekarang ni aku tengah belajar mengenai Robot Soccer.. bagi Kursus Sistem Masa Nyata..
kitorang yang mengambil kursus ni bakal diberikan tugas untuk membuat strategy perlawanan bola sepak robot...
menggunakan kod bahasa C++...

yang menariknya.. kami bakal bertanding membuat strategi di peringkat UKM.
Strategi sesiapa paling kreatif dan dianggap menarik bakal dipilih mewakili universiti untuk pertandingan Robot Soccer dipanggil RoboCup.. seterunya ke (FIRA)
nak sama kan dengan FIFA... for sure lah..
ni kan lawan bola... tp robot je leh lawan...

boleh ke aku lepas nih~~ kelas td pn dah pening tengok koding... adeh~~